Zmiany w prawie – praca zdalna nadal dopuszczalna
W dniu 5 września 2020 r. weszła w życie zmiana ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r., poz. 1423)
Zgodnie z art. 4 pkt 1 cyt. Ustawy pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej nie tylko w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii, lecz również w okresie 3 miesięcy po ich odwołaniu. Wprowadzona w art. 3 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. poz. 374, z późn. zm.) możliwość pracy zdalnej została wykorzystana na szeroką skalę.
Po wprowadzonych nowelą wrześniową zmianach, pracodawca może zlecić pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej nie tylko w okresie obowiązywania stanu zagrożenia epidemicznego albo stanu epidemii (jak było do tej pory), ale również w okresie 3 miesięcy po ich odwołaniu.
Zmiana ta po raz kolejny wskazuje na konieczność uregulowania zasad pracy zdalnej w przepisach Kodeksu pracy.